20090125

Mark Jenkins



Üzülünce odanın köşelerine gitmek.








Sokak enstalasyonlarıyla;
http://www.xmarkjenkinsx.com/

kışlık müziğiyle;
Epic45 - (re)sculpted by winter.
d.




20090116

.yetmiştaksimbir.

44A isimli galerinin iki sahibinden biri, işin daha çok sanat yönüyle haşır neşir bir bey, 'Bu ismi koyduk, nedensiz, kapı numarasıydı, türkçe olsun istedik' derken pek hoş pek sade bir şekilde, türkçenin, gittiği yöne gitmesini istemediğine dokundurdu, ilerleyen dakikalarda gelişmesini umduğu galeri programından bahsederken -yazıldığı gibi okumak suretiyle- 'develobe etmek' istediği şeylerden de bahsetti oldukça genel. Konuşma gayet 'falan filan'lı. Hayır, zat elbette kendini müthiş ifade etmek zorunda değil,-türkçede-, bilmukabele kendisi de ressam olan bu adam, hizmet edemeyeceği emellere mi koşuyor bu şekilde(?) -kafam neden bu kadar karışık?-
Velhasılı tutamayacağı sözü verebilme rahatlığı, zikrim ne ise fikrim de o olsun mantığı,, köşe yazarlarının anlatım bozukluklarıyla dolu cümlelerinden de yakındımdı bir dönem.
Bir de, bunlardan bağımsız olarak, Ceyhuncuğum'la da konuştuğumuz gibi,
yaptığın işi sevmemek fenadır, dayanılmazdır ve çok geçerli bahanedir. Lakin yine de anlayamıyorum yaptığı şeyin kötü olmasına nasıl aldırmıyor insanlar, nitelik kazanmamak için gösterilen bu çaba nedendir, nereye kadardır bu memur gidişi. '2 ay da yatarım, yattığım yerden de paramı alırım' noktasına -üretimsizliğine- nasıl gelmişizdir, kabul edebilmişizdir, edebilmiş miyizdir? Tatil ihtiyacından, tembellik hakkından haberdarım elbet,,,, ama üretelim diyorum be kardeşim, icraat.

Ama işte her şey iç içe, başı ucu belli olmayan bu düşünceler, eklenecek-itiraz edilecek çok şey olan bu aymazlıklar, yarın sabah sınavı olan bu sıfatın kendinibilmezlikler.
Konu nasıl geldi buraya oturdu(mu) bilmiyorum.Ama uyumam gerek bir an önce.

*Galeri 44A açılışını yanılmıyorsam 8 Ocak günü Yılmaz Zenger'in heykel sergisi ile yapmış. Ve yine yanılmıyorsam galeriye özel işlermiş bunlar.
**tarzım değil bebeğim.
***etiket olayına girmenin vakti gelmiştir hey.

d.

20090113

20090107

olabilir tabi

böyle şeyler hayatımızda olabilir.mesela insan insana küsebilir. efenime söliyim böle şeyler çizme diyebilir, anasına bacısına küfredebilir. yani insan dediğin mahluk plastik şişeden su içiyür mesela bu da yadırganıcak bi durum haneyanibeniçmiyomuyumiçiyorumamaonabakarsanbenyalaktandasütiçiyorum ne şimdi yani her kuşun eti yenir mi kerterizciğim?
yenmez, di mi moruk?
olur olur.kafalar böyle şeylere yorulmak için var. yoksa bi insani bilimler çalışmışsın idari bükümler ossurmuşsun...
insan dediğin insanın gözünün içine baka baka ona öl! diyebildikten sonra.boşolboşolboşol.
insan dediğin öbür insanın ölümünü izlerken boşalboşalboşal.
tabi canım tabi. ohooo...

20090106

olabilir

Bir insanın bir insana 'böyle şeyler çizme' demesinden daha kötü ne olabilir.
ha ne olabilir